ALIYA GUNLUGU

TURKIYEM


Gecende esimle oturduk , elimizde Turk cayi,meshur aksam sohbetimizi 
yapiyoruz,malum
uzun is gunu sonrasi,cocuklar yatmis,firtina dinmis,basbasa kalmisiz.O onbes yasindan
beri Israelde oldugu icin artik Turkce konusan bir israelli,Turklukten eser yok,nasil o bana
..Eretz Israeli ogretiyorsa, ben de ona Turkiye'yi anlatiyorum bazen
Sen bilmezsin dedim ona.Benim yasadigim Turkiye
bambaskaydi,guzeldi,eglenceliydi.Bugun gordugun olaylar hemen hemen hic yoktu..Antisemit davranislar sergileyen egitmenlerimden biri sirf onu sikayet
edecegimden korktugu icin pesimden kostu,yapmadigi saklabanlik kalmadi,defalarca
 !!ozur diledi
Gittigim ingilizce kursunda Ingiliz asilli ogretmenimiz tam bir Turk ve yahudi
dusmaniydi,hepimize laf sokuyordu,mudure sikayete gittik.Mudur herkesi
dinledi,arkadaslarim anlatti,sira bana geldi,ne zaman ki dinime milletime laf etti
dedim,adam :Bu affedilemez birsey hemen gerekeni yapacagim dedi ve ogretmenin
.isine son verdiler
Pedofili falan tanimazdik biz,cocukken adada bisikletten feci dustum,her yerim kan
icinde,kadinin biri aldi beni evine goturdu sardi yaralarimi,sonra da evime getirdi.Evimizin
kapisi acikti,mahallenin cocuklari gelir su icer giderlerdi.Erenkoy'de arkadaslarimizin
evine girer cikardik, bahcede hep beraber oynar, ust komsularla beraber dut agacindan
.dutlari toplar hep beraber afiyetle yerdik
Girgir,Firt vardi o zamanki siyasilerle dalga gecen,elestiren . Kendiyle daha barisikti daha
...huzurluydu sanki
Televizyonda Adile Nasit,Baris Manco vardi,Olacak o kadarlar,Ince ince
Yasemincelerle gulerdik biz.Ici porsumus,curumus evlilik programlari yoktu,sacmaliklarla
dolu tore,namus dizileri yoktu,oyun vardi,oyunculuk vardi,sanat vardi.Simdi sarkilar bile
.cekilmez olmus,tek tuk bir iki tanesi disinda
Turkiye bir baskaydi,degisikti,daha bir yakindi,daha bir arkadasti sanki.Teroru bu kadar
yakin ensemizde hissetmezdik,Yurtta sulh cihanda sulh ilkesini ogretmislerdi
bize,Caddebostan sinagogunun bahcesinde acik havada neseyle oynardik biz,bugun ise
bahceyi kalin duvarlarla,bomba gecirmez camdan tavanla kapatmislar,bitirmisler...Adada
kalin onunden gecmisim,haberim yok.Oyle duvarlar orulmus ki inanamadim gozlerime.
Benim dogup buyudugum ulkenin yerinde yeller esiyor simdi ve bunu gormek,sahit olmak
..cok ama cok aci veriyor
Ben bile kabullenemezken,henuz orada yasayan arkadaslarim ve sevgili ailem nasil
...kabullensin ki?..Bunu beklemek zor
...O yuzden empati yapiyorum,anliyorum ve susuyorum
O yuzden Eretz Israeli deli gibi seviyorum,bizi kayitsiz sartsiz bagrina bastigi ve eski
...Turkiyemi bana yasattigi icin
O yuzden eski Turkiyemi hatirlayip aniyorum cogunlukla.Sezen,Nilufer
...dinliyorum,Hababam sinifi izliyorum bazen
Ben gozlerimi kapatmis,ada vapurunda dusluyorum
..kendimi
Simdi bana o zaman da Antisemitizm vardi demeyin,tabiiki vardi,hep var,her yerde
var,dunya dondukce de var olacak.Sadece Turkiyede cehreler degisti,mantalite
...degisti.Ve bu bize tanidik yuzler degil ne yazikki
Bazen kabullenmek gerek.Baruh hashem caresiz ve sokakta degiliz.Biz Israelimize askla
!bagliyiz ama koklerimizi de asla unutmuyoruz
Buralardan oralara kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum,saglicakla kalin.(Eski TRT
:))versiyonu kapanisi


!!Tesekkurler

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה