ALIYA GUNLUGU
YANLISLAR
Insanoglunun dustugu en buyuk hatalardan biri bilmeden,gormeden konusmasidir
.kanimca
Ben bunu ogrendim.Ta on yasindayken bir grup insana bir ayda uc hafta var diye iddia
edip sonra onun oyle olmadigini ogrenince yerin dibine gecen ben ,bugun bunu
.yapmamaya (!)calisiyorum
..Hala yapiyorum,huylu huyundan vazgecmiyor
Ama hata,buyuk hata.Siz siz olun dikkat edin,bir seyi iddia etmeden once gercekten oyle
.mi diye bir bakin
Israel hakkinda da bazi arkadaslarimizin konustugu ,iddia ettigi unsurlardan bahsetmek
istiyorum.Yani baska bir tabirle "Israel hakkinda yanlis bilinen gercekler de diyebiliriz
buna.
Baslayalim mi?Haydi..
ISRAEL DE MUZIK ARABIK ESINTILI, MIZRAHI TARZI MUZIKTIR.
Yaanlisss!Eretz israel sarkilari dedigimiz ose shalom,yerusalaym sel zaavin disindaki
israel muziginin Eyal Golan ve Sarit Hadad'dan ibaret oldugunu sananlara lafim.Oysa ki
burada tam bir muzik soleni varmis da haberimiz yokmus.
Iki sene once aniden aramizdan ayrilan Arik Einstein,Yeuda Poliker,Mashina,Shlomo
Artzi,Rami Kleinstein,Israel muziginin dahi cocugu Idan Rachiel,Asaf
avidan....Dinleyin,sanatin guzelligini ve modernligini gorun. Muthis!
ISRAEL DE SINEMA VE TIYATROYA COK GIDILMEZ.NE DE OLSA SAVAS ULKESI
?????????Sahi mi?Nedense sinemalar da ve ozellikle tiyatroda yer bulmak oldukca
zor.Hele hele iyi bir film oldugunda ugrasmaniz gerekebilir.Oyunculuk deseniz hele o
kadar kaliteli ki,bazen tiyatroda hicbir dekor olmadan sadece iki sandalye ve uc kisi ile
dev bir oyun gorebiliyorsunuz.
bu arada Tsuk Eytan boyunca oyunlara gitmeye devam ettik ve tiklim tiklimdi.Tabiiki
onlemler alinmisti,suphesiz.
ISRAEL DE HUMUS VE FALAFELDEN BASKA YIYECEK YEMEK YOK.

Sanki yemek dedigimiz sey, donerli sandvicle iskenderden ibaret! Israel mutfagi ,Israel
her yil yuzlerce gocmen aldigi icin, dunyanin her yanindan gelmis yemek kulturu ile
zenginlesmis bir mutfak.Yasadikca alistim ve cok sevdim. Annemlere hala
!derim:Getirmeyin yiyecek birseyler,burada yiyecegin alasi var
Turk yemegi bizim icin artik tadimlik guzel,arasira kokorec eski kasar yemek gibi o kadar
.Lezzetli evet ama vazgecilmez degil onsuz da yasaniyor hayat
Cahnun,melavvah,saksuka , vazgecilmez Israel kahvaltisi ve zeytinyaginda durzu labane
peyniri ile zatarin vazgecilmez karisimi..Falafel bunlarin yaninda oldukca zavalli kaliyor
.denilebilir
!bizim olayimiz sadece gecmise ozlem,yemek bahane:)
ISRAEL COK SIKICI,YAPACAK BIRSEY YOK
Israel oldukca renkli,oldukca zevkli.Tabii sen eger derinine yasamayi
becerebilirsen.Israelde keyifli zaman gecirebilmek icin cebinde tonlarca paran olmasi
gerekmez.Bence en buyuk ozgurluklerden biri de bu.
ISRAELDE HAYAT COK ZOR
Israel calisip uretenlerin memleketi.Anlayis degisik,tutum degisik,mantalite degisik.Gocun
her turlusu zor,nereye gidersen git.Uyum saglayip akisina birakip tadini cikarmak senin
ellerinde.
Anahtar sensin.Israel oyle ya da boyle BIZIMDIR.Asarsin bayragini,calarsin
sofarini,koyarsin en buyuk mezuzayi evinin kapisina,veya bunlarin hicbirini yapmazsin o
!da olur
...Israel guzeldir,derindir,buyuleyicidir,yasamayi bilene...
P.S:Hersey benim penceremden,alinmak yok ;)
Sevgiler,iyi haftalar..

תגובות

  1. Menu İbranice olunca yorumlara ulaşmam biraz zor oldu. Derken klavye dilin yapısına uygun tersten akmaya başlayınca hoop başka bir challange. :) Yine de azmettim,komşu bloga uğrayıp selamlamadan geçmek istemedim. Ne güzel anlatmışsınız. Oralar bizim için o kadar bilinmez ki kendi dilimizden, yine bir göçmenin dilinden okumak ayrı keyifli. Umarım çok kişiye ulaşıp, kalplerine değer yazdıklarınız. Bükreş'teki bir diğer göçmenden sevgi ve selamlar. :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה