ALIYA GUNLUGU
REPLIKLER
Yeni yepyeni bir ulkeye gocmen geliyorsunuz,hayatiniz birden yuzseksen derece
degisiveriyor.Hem de ne degisim!Bir yandan ozgurlugun ve serbestligin verdigi
..dayanilmaz hafiflik ,bir yandan da eski aliskanliklarin getirdigi uyum zorluklari
Elimden geldigimce size dogup buyudugum ulke ile simdi yasadigim ulkemi karsilastiran
gunluk hayat replikleri yazacagim.Bunlar benim gorup gecirdigim,sahit oldugum
durumlar.Sizde de eger farkli durumlar olduysa lutfen yazin,hem fikir sahibi olalim hemde
!!!eglenelim
:Haydi baslayalim
?Bir cifte sorarlar: Nerde tanistiniz
.Turkiye:Dernekte
.Israel:Askerde
:Cocugunuz kalabalik ortamda huysuzluk yapar, bagirir cagirir aglar
Turkiye:Hanimefendi cocugu susturabilir misiniz?(veya tepkisizlik
Israel:Canim ne sirin,niye agliyor acaba,altini degistirdin mi?Yanimda gofret var vereyim
mi ne dersin?Benim senin gibi torunum var o da boyle yaramaz,belki ac mi acaba vs vs..
Dugun:
?Turkiye:Gelinligi Abazoglunda yaptirmis,bence biraz abartili ne dersin
?Israel:Hmm yemekler guzel bayagi lezzetli,ceke ne kadar yazdin
?300 iyi midir
Brit mila:
...Turkiye:Bak dogumu sezaryen yapmis galiba hala karni kalmis
!Israel:Siman tov!mazal tov!mazal tov!siman tov
:Savas ve teror
Turkiye:Dun teror saldirisi oldu artik alisveris merkezlerine gitmeyelim en iyisi.Zaten
!Kadikoy bombos baksana
Israel:(Alarm caliyor)Hadi siginaga gidelim,Bum,Kipat barzel indirdi hadi cikalim.(Ve
hersey aynen devam)
Isyeri:
?Turkiye:Erdem Bey bayanla ilgilenir misiniz
!!!!!Israel:Gaaabiiiiiiii bo taazor legiveret po!!(Gaaabiii gel bayana yardim et!!)
:Lokanta
Turkiye:Ne arzu edersiniz?Ortaya bi salata yaptirayim,mezelerden hangisini
.istersiniz?Haydarimiz cok guzel

!(Israel:Reggaa ani avi lahem tafritim!!(Bi dakka size menuleri getireyim
:Dogum hazirliklari
Turkiye:Benim doktorum x hastanesinde dogurtuyor,ozel sigortam da geciyor )orada,odalari da genis ve guzel.Zaten falanca da orda dogurmus.Fasadurayi da
bilmemnerede yapicaz.:)
.Israel:X hastane iyiymis,eve yakin,bebek bakimi iyi diyolar
:Gezme tozma
Turkiye:Abi haftasonu bi lokantaya gittik,mezeler harika,baliklar da nefis seni oraya
.goturmem lazim bi kere
Israel:Haftasonu kuzeydeydik,kibutzta hayvanlari gorduk,dogada yuruduk,cocuklara da
.uygun,tavsiye ederim
:Tatil
Turkiye:Kurbanda Bodrumda bi tatil koyune yer ayirdim hersey dahil
Israel:Pesahta yine Taylanda gidiyorum,bu sefer cocuklari da alicaz
:Gezi plani kadin-erkek
!Turkiye:Aksam erkek erkege icmeye gidiyoruz gelsene
!Israel:Haftasonu kizlarla Eilata tatile gidiyoruz,cocuklari birak kocana ,gel
:Cocuk ,dis hekiminde
Turkiye:Evladim ac agzini bak ayip oluyo doktor hanima ac buyuk ac aaaaaaa
Israel:Simdi doktor disine kucuk bir igne aticak,azicik aciycak sonra hicbirsey
hissetmiycen,eger bunu yapmazsak bakteriler disine zarar verecek ve gece agrin
:)))(Cocuk az sonra doktor cikacak)
..Uzar gider
?Begendiniz mi
Ben yazarken eglendim.Belki daha boyle yuzlercesi cikar da benim ilk aklima gelen
bunlar.Gunluk hayatinizdan uzuntuler,sikintilar uzak olsun dostlarim,hepinize iyi haftalar
.dilerim
!!SHAVUA TOV

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה